seo ilustracija

SEO optimizacija web stranice, što i kako? (update 2023)

  • VRIJEME ČITANJA: 12 MINUTA

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranice kako bi se poboljšala njezina vidljivost i pozicioniranje u rezultatima pretraživanja. Cilj je pomoći vašoj web stranici da se pojavi na prvoj stranici rezultata pretraživanja za određene ključne riječi ili fraze, što povećava vjerojatnost da će ljudi pronaći vašu web stranicu kada pretražuju teme vezane za vašu uslugu ili proizvod. Postoji mnogo različitih načina na koje možete optimizirati svoju web stranicu, od on-page optimizacije (unutarnjih optimizacija web stranice) do off-page optimizacije (to su aktivnosti koje se ne rade na web stranici).

U ovom blogu ćemo se detaljnije pozabaviti sa SEO optimizacijom i kako ju primijeniti kako bi poboljšali vidljivost vašu vidljivost odnsno vidljivost vaše web stranice na internetskim pretraživačima.

Dakle, što je SEO optimizacija o čemu se zapravo radi?

Dakle, kao što smo prije spomenuli postoje dvije glavne vrste SEO optimizacije: on-page i off-page optimizacija.

SEO unutarnja optimizacija ( eng. On page optimization)

to je proces optimizacije unutarnjih elemenata, strukture, vaše web stranice kako bi se poboljšala njezina vidljivost i pozicioniranje u rezultatima pretraživanja. To uključuje stvari poput optimizacije naslova, meta opisa, ključnih riječi, strukture stranice, sadržaja i ostalog. To je važan dio cjelokupnog SEO procesa, jer je to osnovni način na koji se vaša web stranica predstavlja pretraživačima i vašim potencijalnim klijentima i kako ih informira o tome što se na njoj nalazi.

Kod unutarnje optimizacije važne stvari na koje treba pripaziti uključuju sljedeće:

Ključna riječ 

Na rang domene na tražilicama utjeće ključna riječ (tj. poznata riječ koju ljudi upisuju u tražilicu). Budući da tražilice pažljivo skrivaju svoje algoritme rangiranja i uskraćuju informacije o njima, nitko ne može točno reći koliko to doprinosi ili ne doprinosi vašoj poziciji na tražilicama. Tražilice daju u javnost samo osnovne informacije. Oni također često ažuriraju svoje algoritme, što onemogućuje bilo kome, osim tražilicama, da predvidi hoće li neke od komponenti koje trenutno koristimo za optimizaciju jednog dana zastarjeti. Google je početkom 2021 godine priznao da u njegovom algoritmu postoji više od 200 varijabli koje utječu na to kako se web stranice rangiraju.


NASLOV STRANICE (PAGE TITLE)

Naslov stranice, ili engleski Page Title, je tekstualni element koji se nalazi u zaglavlju web stranice i predstavlja naslov stranice. On je dosta važan dio web stranice jer je to prvi element koji će ljudi vidjeti kada vaša web stranica pojavi u rezultatima pretraživanja. Naslov stranice trebao bi biti jasan i kratak (30 do 70 znakova) te sadržavati ključne riječi koje su relevantne za sadržaj stranice.

Dobro napisani naslov stranice pomaže u privlačenju posjetitelja na vašu web stranicu. Također on pomaže tražilicama da bolje razumiju o čemu se radi na web stranici i da je adekvatno tome rangiraju u rezultatima pretraživanja. Trebalo bi ga odabrati pažljivo i prilagoditi svakoj stranici posebno.

KRATKI OPIS STRANICE (META DESCRIPTION)

Meta opis, ili engleski meta description, je tekstualni element koji se nalazi u zaglavlju web stranice i predstavlja kratak opis sadržaja stranice. On je važan jer je to drugi element koji će ljudi vidjeti kada vaša web stranica pojavi u rezultatima pretraživanja, odmah nakon naslova stranice.

Meta opis trebao bi biti jasno napisan, kratak (155 do 16 znakova) te sadržavati ključne riječi koje su relevantne za sadržaj stranice. On se koristi kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo, jer pomaže korisnicima da se brzo upoznaju sa sadržajem stranice i da odluče žele li posjetiti vašu stranicu ili ne.

Meta opis je dio kojega bi trebalo odabrati, kao i naslov stranice, pažljivo i prilagoditi svakoj stranici posebno.

NASLOV STRANICE (H1 TAG)

On predstavlja naslov unutar H1 taga koji bi se trebao nalaziti u gornjem dijelu stranice, i jasno opisivati sadržaj. Naslov unutar h1 taga bi trebao biti različit na svim stranicama. Trebao bi postojati samo jedan naslov unutar H1 taga na stranici. Taj naslov mora biti obavezno napisan za korisnike stranice, a ne tražilice. Ipak, treba uzeti obzir i tražilice te po mogućnosti ubaciti neku od popularnih ključnih riječi koja vjerno opisuje sadržaj na stranici.

Više o H1 i ostalim H2, H3, H4, H5, H6 tagovima možete vidjeti u ovom zanimljivom videu

 

SADRŽAJ STRANICE (CONTENT)

Sadržaj treba biti originalan jer tražilice ne vole duple stranice. Treba biti bogat, zanimljiv, koristan i sadržavati ključne riječi. Možete se služiti i strong tagom kako bi naglasili koju ključnu riječ, ali nikako ne smijete pretjerivati. Sve mora izgledati prirodno i čitljivo posjetiteljima. 

UREĐIVANJE SLIKA S ALT I TITLE TAGOVIMA

Kad dodajete slike na stranicu svakako upisujte zamjenski tekst unutar alt taga i naslov slike unutar title taga. Upišite ključne riječi koje jasno opisuju te slike. Ako to napravite kako treba slike će pomoći u pozicioniranju stranice, a isto tako se mogu samostalno pretraživati klikom na opciju slike koju imaju tražilice. Danas je jako bitno obratiti pažnju na format slike koju stavljate na web stranicu .jpg i .png te je bitno da je slika optimizirana za web stranicu ipak trenutno je .webp je najbolji format za web stranicu te je Google jako voli.

NAVIGACIJA (NAVIGATION MENU)

Navigacija na web stranici treba povezati sve stranice kako bi im posjetitelji mogli što lakše pristupiti. Također poveznice u meniju trebaju sadržavati ključne riječi koje jasno opisuju sadržaj. Važno je da do linkova sa bitnim ključnim riječima posjetitelj može doći kroz svega jedan ili dva klika.

SEO OPTIMIZIRANI URLOVI (SEO-FRIENDLY URLS)

URL-ovi na vašoj stranici trebaju biti čitki, što kraći i sadržavati ključne riječi. To se postiže sa rewrite htaccess opcijama i CMS sustavom koji omogućava da samostalno ažurirate URLove. Izbjegavajte specijalne znakove među koje spadaju razmak i hrvatska slova (slova s dijakritičkim znakovima).
Redirekcija prilikom redizajna ili prelaska na novu stranicu

Prilikom redizajna web stranice ili prelaska na novu koja uključuje izmjenu strukture URL-ova važno je napraviti redirekcije starih URL-ova na nove da bi se očuvao "link juice" i zadržali postojeći rankinzi kod web tražilica. To se izvodi putem 301 redirekcije.

Kako bi lakše shvatili o ćemu se radi kod On page optimizacije pogledajte zanimljiv video

 

SEO vanjska optimizacija ( eng. Off page optimization)

Predstavlja povezivanje, dijeljenjem linkova sa vrlo posjećenim stranicama (najčešće društvenih mreža i online servisa) tipa Youtube, Twitter, Facebook ili LinkedIN.

Vanjska optimizacija podrazumijava sve radnje koje obavljamo izvan same domene koju optimiziramo, s ciljem web da bi se ista bolje pozicionirala u rezultatim pretraživanja za ciljane ključne riječi. [3] Neke od bitnih stavki kod Off page optimizacije jesu:
Izgradnja povjerenja i autoriteta

Kod Google-a je nekad bio važan Page ranking koji je predstavljao mjerilo koliko povjerenje Google ima u neku web stranicu. Krajem 2013. godine Google je napravio zadnje osvježavanje PR, i nakon toga objavio da više neće raditi osvježavanja koja će biti vidljiva javnosti, pa je page rank kao važan faktor prilikom web optimizacije prestao važiti početkom 2014. godine. Stručnjaci u web optimizaciji danas koriste MOZ faktore DA (domain authority) i PA (page authority) i prema tome određuju vrijednost svake pojedine stranice. Da bi se povećao online autoritet korisno je povezati se sa stranicama koje imaju jako visoki online autoritet kao Youtube, Twiter, Facebook, Linkedin, Wikipedia itd. Starost domene je isto tako važan faktor u očima web tražilica kada određuju autoritet. Ako svoje linkove dijelite sa stranicama u koje Google nema povjerenja, kao što su spamerske stranice, porno stranice, stranice sa ilegalnim sadržajem i sl. onda gubite na povjerenju te vas čak mogu i degradirati ili čak izbaciti sa pretraživanja.
Popularnost povratnog linka stranice (backlink)

Ako druge domene sa sadržajem koji je povezan sa sadržajem Vaše stranice postave na svojoj stranici link na Vašu stranicu Vama raste popularnost i pozicija na tražilicama. Također možete steći nove posjetitelje i preko stranica koje su postavile vaš link (referral traffic). Kod Off page optimizacije ovo je jedna od najzahtijevnijih stavki i zahtijeva puno truda i rada. Linkovi ne smiju biti plaćeni oglasi jer bi nakon nekog vremena istekli. Da bi netko postavio vaš link na svoju stranicu morate imati ili vrlo zanimljiv i koristan sadržaj ili Vi morate zamoliti da postave Vaš link. Zašto bi netko postavio Vaš link na svoju stranicu? Npr. ako je neka stranica web direktorij i sadrži kategoriju djelatnosti u koju Vi spadate vjerojatno će Vas rado uklučiti. Ako se radi o nekom blogu sa temom koja je povezana sa sadržajem na Vašoj stranici možete doprinijeti tom blogu svojim korisinim komentarima i linkom na svoj relevantan sadržaj. To slično vrijedi i za forume.
Tekst linka kod vanjskih linkova (anchor text)

Jako je važno da povratni linkovi imaju anchor text odnosno ključnu riječ u linku koji vodi na Vašu stranicu. Kada molite da Vam netko postavi link na svoju stranicu pazite da taj link sadrži ključne riječi koje su Vama bitne i koje jasno opisuju sadržaj na stranici kojoj link pripada.

Cilj optimizacije je podići vidljivost stranice prilikom pretraživanja vodećih internet tražilica poput Googlea, Yahooa ili Binga na priroda i ne plaćeni način. Bolja pozicija donosi bolju posjećenost zato svi žele biti na prvoj stranici i na prvom mjestu. Važno je da optimizacija bude obavljena za popularne riječi koje ljudi upisuju u tražilice, ali isto tako je važno da te riječi imaju veze sa Vašom stranicom, odnosno da vijerno opisuju sadržaj na Vašoj stranici. Nema smisla da imate mnogo posjeta na stranici ako su Vas ljudi pronašli putem riječi koje uopće ne opisuju Vaš sadržaj. Takvi posjetitelji će brzo napustiti Vašu stranicu i njihov posjet neće dati gotovo nikakve rezultate osim lažne slike o posjećenosti. Kvalitetnija optimizacija bi bila da ste na petoj stranici za ključnu riječ koja Vas opisuje nego na prvoj za ključnu riječ koja nema veze sa Vašom stranicom.

Podizanje pozicije i vidljivosti web stranice putem optimizacije za tražilice svoje prave rezultate najčešće pokazuje šest do dvanaest mjeseci nakon samog procesa optimizacije.

Ovakva SEO optimizacija može uključiti i povezivanje putem linkova sa drugim stranicama sličnog sadržaja i tematike. Ovdje je korisno povezati stranice koristeći ključne riječi koje imaju veze sa Vašom djelatnošću, kako bi sam proces pretraživanja dao smislene rezultate.

Putem internetskih pretraživača dnevno se pretraži nekoliko milijardi pojmova. To je stvarno velika brojka i bilo bi odlično kada bi se vaše stranice pojavljivale na tim pretraživanjima, no nažalost to je neizvedivo, ali uz našu pomoć i audit , možemo postići da se vaše internet stranice pojave na prvoj stranici google.hr. Ne možemo vam obećati prvo mjesto, ali da se u početku pojavite pri vrhu, svakako da.

Vodeće tražilice, kao što su Google, Bing i Yahoo, koriste robote (crawlers) stranica za svoje rezultate pretraživanja. Stranice koje su povezane s drugim tražilicama ne moraju se prijaviti, jer su se našle automatski. "Dva glavna imenika", Yahoo Directory i Open Directory Project zahtijevaju i ručno podnošenje i ljudsko uređivanje odnosno odobravanje stranica. Google nudi jedan svoj alat odnosno sitemap koji može biti postavljen besplatno kako bi se osiguralo da su sve stranice pronađene , posebno stranice, koje nisu mogle biti otkrivene automatski.

Yahoo! je svojedobno nudio plaćeno pretraživanje koje je garantiralo pronalaženje, tako zvano "crawling for a cost per click", ali je isto ukinuto negdje oko 2009. godine, tako da je taj način rangiranja zastario.

Search engine roboti (crawlers) obraćaju pažnju na nekoliko različitih čimbenika prilikom indeksiranja stranice. Nije svaka stranica indeksirana od strane tražilica. Kako bi izbjegli uplitanje neželjenog sadržaja u indekse pretraživanja, webmasteri mogu uputiti robote tražilica da ne indeksiraju određene datoteke ili direktorije .

Nakon što roboti tražilica završe svoj posao na vašim stranicama, vide njihovu kvalitetu te ih po tome rangiraju na svojim rezultatima pretraživanja. Samim tim što su vaše stranice pri vrhu tražilica, imate više posjeta na stranicu i naravno samim time Google vas i tom slučaju, kasnije više rangira.

Poslovna je logika dalje vrlo jednostavna, veći broj posjeta stranici u direktnom omjeru sa brojem prodanih proizvoda ili usluga generira tzv.“organske“ posjetitelje, odnosno one koji su vas pronašli baš putem tražilica.

Kako bi lakše shavtili oćemu se radi evo još jedan zanimljiv video

Ali da ne otkrivamo previše našim konkurentskim tvrtkama ono što smo mi godinama učili :) najbolje da nas kontaktirate za optimizaciju i saznate sve što vas zanima da optimizacija web stranice urodi plodom i da dobijete odgovor na postavljeno pitanje u naslovu.

Ponudu za SEO optimizaciju internet stranice dogovaramo nakon što pogledamo trenutno "zdravlje" vaše internet stranice.

Krećete u izradu web stranice, SEO optimizaciju ili digitalni marketing?
Obratite se profesionalcima