Kontrastom do uspjeha
- VRIJEME ČITANJA: 3 MINUTE
Na internetu je sa danom 02.06. 2014 bilo dostupno 4,83 bilijuna stranica. Količina dostupnog sadržaja koja je dostupna je enormna. Postavlja se pitanje, što bi vaše podatke učinilo poželjnijima od tuđih?
Svaka tvrtka ima neku svoju viziju identiteta. Neki puta ta vizija i nije u skladu sa načinom funkcioniranja ljudskog mozga. Mnogi psihološki čimbenici determiniraju uspjeh vaše stranice. Poznato je još iz davnih vremena da su se ljudi vodili instinktom pri odabiru određenih stvari. Taj instinkt je prilagođen ljudskome oku. Kako bi Vam to zornije objasnili uzet ćemo par primjera.
Prvi i najjednostavniji su boje koje koristite. Kao što i sami znate neke boje imaju učinak smirenja, sigurnosti. Kako u prirodi, tako i na internetskim stranicama. Druge pak boje mogu biti znakovi opasnosti, uzbuđenosti, ljubavi, ljutnje. Treba biti oprezan prilikom odabira boja, jer njihovo podsvjesno djelovanje može privući ili odbiti potencijalnog posjetitelja.
Drugi podosta bitan primjer je veličina. Tu se ponovno vraćamo na podsvjesno shvaćanje viđenog. Što bi Vas više zanimalo? Velika slika ili mala slika? I jedna i druga pričaju svoju priču, ali vaš mozak će se ipak odlučiti za onu veću jer mu se čini važnijom i superiornijom za razliku od male slike.
Jedan od primjera koji također nesvjesno radimo je pregled stranice. U 99,99% slučajeva koristimo se svojevrsnom matricom prilikom pregleda sadržaja stranice. I u ovom primjeru to radimo podsvjesno. Stranicu pregledavamo kako nam oko plovi po njoj. Gotovo uvijek to je u obliku slova Z. Treba jako dobro paziti gdje smo što pozicionirali na stranici upravo iz navedenog razloga.
Bitan čimbenik je i „prihvatljivost“ smještaja bitnih stavki. Ukoliko su razbacane po stranici, mozak će to indeksirati kao neprihvatljivo, naporno i nezanimljivo. Treba voditi računa o poziciji,načinu sklapanja i konzistentnosti najvažnijih informacija.
Česta greška koju ljudi rade je ponavljanje. Misle da se ne smiju ponavljati i da, ukoliko to naprave, automatski gube bodove kod posjetitelja. Da netko ne bi krivo shvatio, ponavljati misao iz rečenice u rečenicu koristeći druge riječi i izraze je apsolutno nepotrebno, ali istaknuti najvažnije je itako dobrodošlo.
Ove naznake su izuzetno bitne, a da bi sve bile ukomponirane na kvalitetan način najbolje je obratiti se profesionalcu.