4 razloga zašto amazon i facebook pretiču google
Davne 1998 god. smatralo se da je Google kao projekt Standfordskog Sveučilišta najrelevantnija tražilica koja pronalazi stranice i poveznice dajući iznimne rezultate u pretragama.
U tom periodu logu Google-a je dodan znak uskličnika za što su se javljala mišljenja da je zapravo oponašanje Yahoo tražilice jer je Yahoo tada već postojao 4 godine a Google se tek pojavio.
Google se razgranao i potukao sve konkurente na području tražilica i internetskih servisa. Danas drži oko 67% udjela u prometu tražilica.
Najveći konkurenti su mu Yahoo i nekadašnji Microsoft preimenovan u Bing.
Na poprištu tražilica bitka se uglavnom u prvo vrijeme odvijala na broj klikova i pritjecanju novca na taj način.
Danas je priča sasvim drugačija i na tom polju konkurentnost se ne postiže kopiranjem najvećih, odnosno Google-a, već je sve to puno složenije.
U igri su sada Amazon i Facebook i načini pridobivanja dijela tržišta (tzv market share-a) su složeniji i zanimljiviji nego ikad.
Amazon poznaje kupce i psihologiju kupnje
Amazon u 2014. godini raspolaže sa bazom kupaca većom od 244 milijuna aktivnih korisnika. Ta se stranica pretražuje,na njoj se kupuje, na njoj je svakodnevno prisutno veliko tržište te se korisničke aktivnosti pomno prate i podaci koriste za ciljano oglašavanje.
Amazon također, za sada u eksperimentalnoj fazi, ima i direktnu dostavu robe. Ukoliko se to pokaže kao stvarni način rada i zaživi sama stranica će dobivati još više podataka o navikama svojih kupaca te jačati na taj način. Ciljano targetiranje kupaca i direktno oglašavanje bit će Amazonu još jednostavnije.
Google je također pokrenuo svoj projet pod nazivom: Project Wings ali budući da u osnovi nije shop online sevis ne može funkcionirati poput Amazona.
Amazon ne poznaje i ne priznaje granice
Danas i Amazon i Google žele biti dominantni igrači i kontrolirati operativne sustave pretraživača na webu. Čini se kao da se više ne radi o zaradi nego o prevlasti.Ta je bitka poznata pod nazivom Cloud Computing.
Zaposlenici Google-a više se vide kao rješavatelji svjetskih problema te organizatori i katalogisti informacija na svjetskoj razini.S obzirom da se ipak moraju financirati putem oglašavanja čini se da im je gledište malo zastarjelo.
Tu ih pretiče Amazon jer ima aktivnu bazu trenutnih korisnika koja stalno raste i razvija se što im daje veliku prednost.
Amazon je zapravo direktna konkurencija Google Play-u. Veliki dio trgovačke djelatnosti Amazona čine digitalni mediji koji se kupuju on line a Amazon razvija tehnologije kako bi i dalje ostao u kontaktu sa svojim tržištem upravo putem digitalnih dostignuća.
Facebook poznaje društvo
Dio tržišnog udjela Googleu je odnio i Facebook. Od kada su web-om zadominirali socijalni kontakti Google je opet zapeo u vremenu.
Danas je Facebook vodeća društvena mreža koja virtualno stvara društvene kontakte te je u tom području apsolutno dominantna.
U cilju protu udarca oformljen je Google + koji se ipak ne može mjeriti sa Facebook-om ako govorimo o tržišnom udjelu, potencijalnom oglašavanju i targetiranju tržišta. Facebook targetira puno širi sloj potrošača u usporedbi sa Google +.
Facebook poznaje ljude
U cilju besplatnog umrežavanja i socijalnog kontakta kao i, budimo iskreni, praćenja društvenog trenda svi mi korištenjem Facebooka na Internetu ostavljamo puno informacija o sebi. Facebook zna o nama tko smo, s kim se družimo, naše okruženje, političke interese, što volimo i ne volimo i što nas zanima...Na tanjuru Facebooku pružamo informacije koje se mogu dobro iskoristiti u području oglašavanja.
Google + nema sve to...on „zna“ samo što pretražujemo...Facebook o nama ima puno širu sliku.
I tako isto o cca bilijun ljudi na svijetu.
Facebook ide i korak dalje. Razvija novu oglašavačku platformu pod nazivom Atlas.
Ona je vezana uz nove digitalne tehnologije koje omogućuju veću mobilnost kao što su I phone, laptop i tablet.Za praćenje potrošaća ovdje se ne koriste „kolačići“ već sam sustav Facebook praćenja jer se korisnik logira redom, kako kod kuće na PC-u tako i bilo gdje drugdje putem vlastitog laptopa, tableta ili pak I- phone-a.
U teoriji je ovim putem moguće pratiti direktan učinak i utjecaj on line oglasa na off line kupnju koja također ostaje zabilježena negdje na društvenoj mreži.
Zaključci
Google će se morati malo zapitati što se zapravo događa na tržištu on line oglašavanja.
Neki stari načini jednostavno više ne vrijede jer su neki novi igrači donijeli svoja pravila igre i svježe ideje.
Facebook i Amazon su odveli oglašavanje na neka nova područja i potrebno je cijelu priču gledati iz nekih novih kuteva i šire perspektive.